Žijeme v podivuhodné době. Hudba vydělává nejvíce firmám se službami jako je Spotify. V oboru ubytovacích služeb profitují Trivago či Airbnb, trh taxislužeb mění Uber. Světu doručuje zásilková služba Amazon a největším obchodníkem je Alibaba. Co mají všichni společného?
Nejúspěšnější firmy nemusí nutně vlastnit produkty jako jsou například hudba či nahrávací studia, ale vlastní především data o těchto produktech. Big Data expert Filip Doušek z Mibconu vysvětluje: „Airbnb nevlastní žádnou nemovitost, Uber nemá jediný taxík. Zato mají špičkové analytiky, kteří umějí data využít. Tyto firmy dokážou během pár let změnit i celý obor. Většina firem, která za nimi zaostává, stále data považuje jen za doplňkové téma pro IT oddělení.“
„Důležitější než nástroje jsou dobří analytici“, říká Jan Holík, ředitel společnosti Mibcon a dodává: „Měli by rozumět vnitřním procesům, mít nadhled a dobré komunikační schopnosti, technické znalosti jsou samozřejmostí. Analytici ovšem potřebují přímý přístup k managementu a jeho plnou podporu.“
„Nová doba bude vyžadovat, aby se expertem na data stal každý – od CEO, CFO až po řadový management“, říká Business Intelligence expert Vojtěch Roček z Rockaway Capital.
A cílem všech analýz nemusí být jen profit „Měli bychom více měřit štěstí. Ono totiž to, co se měří, má podivuhodnou tendenci se zlepšovat“, zaznělo od šéfa úspěšného e-shopu ZOOT Ladislava Trpáka.
Nejen tyto myšlenky zazněly na konferenci společnosti Mibcon v neobvyklých prostorách národní kulturní památky Stará čistírna odpadních vod Bubeneč. Během přednášek a společných diskusí se otevřeně a v tvůrčí atmosféře vyměňovaly zkušenosti. Jak více experimentovat, co brání firmách data využívat; jak firmu měnit, aby se dokázala lépe učit a jak se nebát změn. Právě o změnách a strachu z nich hovořil psychoanalytik Tomáš Rektor: „V mém oboru platí železné pravidlo, že změn se bojí každý“. A Vojtěch Roček naopak varoval: „Strach ze změn může v dnešní hyperturbulentní době zlomit i vaz“.
Chcete se dozvědět více? Račte vstoupit - čistička plná materiálů a videí čeká na vás.
Videa z konference
Lost in data | Filip Doušek – Data Analytics Lead, Mibcon |
Big data a odpor ve firmách | Petr Křiklan – Retailer Service Director, AC Nielsen |
Nástroje sběračů a lovců dat | Jan Holík – CEO, Mibcon |
Design for Change | Vojta Roček – BI Director, Rockaway Capital |
Analytické myšlení | Tomáš Rektor – Psychiatr, Terapie.Info, s.r.o. |
Úspěšné příběhy ze světa dat | Michal Košťál – Key Account Manager, SAP |
Úspěšné příběhy ze světa dat | Julius Rusnak, Semantic vision |
Bariéry adopce big data (world café workshop) |
Účastnící konference |
Novinářský zápis z konference