Zdánlivě magická moc slova sleva
Zákazníci ze slev těží vždy. Boužel, firmám slevy pomohou zvýšit zisk jen někdy. Jim může zdánlivě paradoxně naopak pomoci zvýšení prodejní ceny. Například zvýšení ceny o 1 % může zvýšit provozní zisk firmy o 8-11 %.
Není někdy jako někdy
Kdy zlevnit, kdy zdražit: Analýza cen a big data
Kdy zlevnit, a kdy naopak cenu zvýšit? Na to v dnešní době neexistuje jednoduchá odpověď. Klasická analýza již nepostačuje, neboť neumí zachytit komplexnost současného systému.
Řešením je analýza cen za pomoci velkých dat, která umí zohlednit velké množství parametrů a údajů, a díky tomu nabízí nepřesnější předpovědi a analýzy tržních příležitostí. Dokážeme vám tak např. doporučit vhodné zboží pro příští akční období i optimální rozmezí akční ceny.
Vybočit z řady
Přesto mnoho firem z pohodlnosti i setrvačnosti stále stanovuje cenotvorbu podle „obvyklého chování“ (obvyklé marže, podobného zboží či konkurence), protože to nějak funguje. I proto firmy často akceptují, že nejspíš prodávají část zboží za příliš nízké ceny, které jim snižují zisk, nebo naopak příliš vysoké ceny, které zvyšují zásoby a snižují obrátkovost. Nějak to funguje.
Nabízíme vám možnost vybočit z řady a zařadit se mezi ty firmy, které mají cenotvorbu skutečně pod kontrolou. Jak?
1/ Provedeme analýzu ziskovosti na základě
- Historických prodejních dat
- Dodavatelských a zákaznických bonusů
- Kanibalizace v rámci sortimentu, sezónnosti
- Testování reakcí na změny ceny ve vybraných lokalitách
- Optimální segmentaci
2/ Na základě tvrdých dat a jasných vizualizací se mj. dozvíte:
- Co vaši zákazníci skutečně chtějí a kolik jsou za to ochotni zaplatit
- Kde a kdy zvýšit / snížit cenu tak, aby váš zisk byl maximální
- Jak vyhodnotit vliv změny ceny na objem prodeje a marží
- Jaké jsou optimální cenové strategie