Cenotvorba pod kontrolou

Cenotvorba pod kontrolou

Mohlo by se zdát, že slovo „sleva“ má téměř magické účinky. Na zákazníky funguje. Ale pomáhá i prodejcům?  

Zdánlivě magická moc slova sleva

Zákazníci ze slev těží vždy. Boužel, firmám slevy pomohou zvýšit zisk jen někdy. Jim může zdánlivě paradoxně naopak pomoci zvýšení prodejní ceny. Například zvýšení ceny o 1 % může zvýšit provozní zisk firmy o 8-11 %.

Není někdy jako někdy

Kdy zlevnit, kdy zdražit: Analýza cen a big data

Kdy zlevnit, a kdy naopak cenu zvýšit? Na to v dnešní době neexistuje jednoduchá odpověď. Klasická analýza již nepostačuje, neboť neumí zachytit komplexnost současného systému.

Řešením je analýza cen za pomoci velkých dat, která umí zohlednit velké množství parametrů a údajů, a díky tomu nabízí nepřesnější předpovědi a analýzy tržních příležitostí. Dokážeme vám tak např. doporučit vhodné zboží pro příští akční období i optimální rozmezí akční ceny.

Vybočit z řady

Přesto mnoho firem z pohodlnosti i setrvačnosti stále stanovuje cenotvorbu podle „obvyklého chování“ (obvyklé marže, podobného zboží či konkurence), protože to nějak funguje. I proto firmy často akceptují, že nejspíš prodávají část zboží za příliš nízké ceny, které jim snižují zisk, nebo naopak příliš vysoké ceny, které zvyšují zásoby a snižují obrátkovost. Nějak to funguje.

Nabízíme vám možnost vybočit z řady a zařadit se mezi ty firmy, které mají cenotvorbu skutečně pod kontrolou. Jak?

1/ Provedeme analýzu ziskovosti na základě

  • Historických prodejních dat
  • Dodavatelských a zákaznických bonusů
  • Kanibalizace v rámci sortimentu, sezónnosti
  • Testování reakcí na změny ceny ve vybraných lokalitách
  • Optimální segmentaci

2/ Na základě tvrdých dat a jasných vizualizací se mj. dozvíte:

  • Co vaši zákazníci skutečně chtějí a kolik jsou za to ochotni zaplatit
  • Kde a kdy zvýšit / snížit cenu tak, aby váš zisk byl maximální 
  • Jak vyhodnotit vliv změny ceny na objem prodeje a marží
  • Jaké jsou optimální cenové strategie