Implementace eNeschopenka 2020

Implementace eNeschopenka 2020

Nabízíme dodávku řešení SAP pro eNeschopenku. Máme reference.

Od 1. 1. 2020 je v platnosti nová legislativa, která zavádí pro zaměstnavatele a lékaře povinnost zasílat České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ) v elektronické podobě informaci o pracovní neschopence - tzv. eNeschopenka.

Společnost SAP zareagovala na tyto změny vylepšením ERP systému v oblasti modulu Payroll (HR-PY) pro stávající zákazníky. Nabízejí se přitom dva scénáře pro komunikaci s ČSSZ – manuální a automatický. Manuální scénář lze aplikovat již po nasazení patchů do systémů.

Automatický scénář nabízí oproti manuálnímu menší zatížení interních pracovníků ručním zpracováním komunikace, nižší pravděpodobnost průtahů či prodlení, minimalizaci chyb a  překlepů. Zajišťuje také dodržení všech pravidel GDPR.

První projekty realizace automatického scénáře máme úspěšně za sebou, případně je dokončujeme. Společnost GECO od konce ledna vyřizuje „neschopenky“ automatizovaně a elektronicky, je jednou z prvních firem využívajících SAP HR, která na „eNeschopenku“ tímto způsobem přešla. Technologicky toto autimatizované řešení využívá SCPI. Nastavili je naši konzultanti, kteří pomáhali také s úpravami HR systému.  

Projekt eNeschopenky je jedním z prvních projektů elektronizace české státní správy. V této souvislosti ČSSZ upravila příslušné reporty a zavádí nový formulář pro hlášení o ukončení pracovní neschopnosti, přehled o výši pojistného či pro přílohu k žádosti o dávku. Elektronické zpracování má zjednodušit předávání informací mezi několika stranami: nemocnými v dočasné pracovní neschopnosti, ČSSZ, lékaři i zaměstnavateli.

MIBCON, jakožto významný SAP partner v oblasti personalistiky, mezd a cloudové transformace, vám nabízí dodávku a podporu tohoto řešení. Jsme připraveni zodpovědět jakékoliv dotazy či připomínky, proto se na nás neváhejte obracet.

Kontakt: Jan Filip, obchodní ředitel; jan.filip@mibcon.cz