Implementace eNeschopenka 2020

Nabízíme dodávku řešení SAP pro eNeschopenku.

Blíží se datum 1. 1. 2020, což kromě jiného znamená i novou mzdovou legislativu, která zavádí pro zaměstnavatele a lékaře povinnost zasílat České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ) v elektronické podobě informaci o pracovní neschopence (tzv. eNeschopenka). Jde o jeden z prvních projektů elektronizace české státní správy. V této souvislosti ČSSZ upravila příslušné reporty a zavádí nový formulář pro hlášení o ukončení pracovní neschopnosti, přehled o výši pojistného či pro přílohu k žádosti o dávku. Elektronické zpracování zjednoduší předávání informací mezi několika stranami: nemocnými v dočasné pracovní neschopnosti, ČSSZ, lékaři i zaměstnavateli.

Společnost SAP reaguje na tyto změny vylepšením ERP systému v oblasti modulu Payroll (HR-PY) pro stávající zákazníky. Následně se nabízejí dva scénáře pro komunikaci s ČSSZ – manuální a automatický. Manuální scénář lze aplikovat již po nasazení patchů do systémů.

Automatický scénář nabídne oproti manuálnímu menší zatížení interních pracovníků ručním zpracováním komunikace, nižší pravděpodobnost průtahů či prodlení, minimalizaci chyb a  překlepů. Zajistí také dodržení všech pravidel GDPR.

MIBCON, jakožto významný SAP partner v oblasti personalistiky, mezd a cloudové transformace, vám nabízí dodávku a podporu tohoto řešení. Jsme připraveni zodpovědět jakékoliv dotazy či připomínky, proto se na nás neváhejte obracet.

Kontakt: Jan Filip, obchodní ředitel; jan.filip@mibcon.cz