Jsou v Česku datově řízené firmy?

V dubnu 2015 jsme sdíleli naše zkušenosti na dosud největší konferenci o big data v ČR. 

250 účastníků se sešlo v Národní technické knihovně, aby načerpali inspiraci, vyzkoušené tipy i případové studie, které pomohou zorientovat se v proměnlivém světě velkých dat. Přítomní marketingoví ředitelé, konzultanti a datoví analytici si mohli vybrat mezi dvacítkou prezentací.

Blok Big Data jako nástroj strategie firem se zaměřil na to, jak velká data zvyšují výsledky firmy. Mezi tématy bylo i využití velkých dat při strategickém řízení a zavedení data driven kultury. Svou vizi datově řízené firmy Mibcon představil na základě společného projektu se společností Kofola, kterou zastupoval Petr Sláma. 

Klíčovými kroky pro datově řízenou firmu jsou podle nás rozšíření velkých dat z oblasti operativy na oblast strategie a změna myšlení lidí, kteří firmy řídí.

Ve své prezentaci jsem proto sdílel s ostatními přesvědčení, že jediný osvědčený způsob, jak dlouhodobě zvýšit zisk firmy, je změnit myšlení lidí, kteří v ní pracují. A k tomu nepomůže žádný jeden nástroj, ale důkladné porozumění tomu, co skutečně prodává, na nejnižší úrovni. Big data tomu porozumění fantasticky otevírají cestu. Najednou je totiž možné rychle a bezrizikově experimentovat - s obchodními zástupci, s eshopem, s rozvržením prodejen - a pochopit klíčové faktory úspěchu. Z toho vyplyne, kde má firma největší potenciál. A podle něj je potřeba vyladit strategii, roli jednotlivých oddělení, reporting a analytiku. Výsledkem je strategie postavená na realitě. Opačný přístup je častější, vede ovšem k marné snaze přizpůsobit k dohodnuté strategii realitu.

Na video z konference se můžete podívat zde

Image titlePetr Sláma – Kofola (vlevo), Filip Doušek – Mibcon (uprostřed), Jan Holík – Mibcon (vpravo)


Image title