Reference: Systém řízení operací skladu pro HP TRONIC

Reference: Systém řízení operací skladu pro HP TRONIC

Nasadili jsme nový systém řízení skladu společnosti HP TRONIC.

HP TRONIC Zlín, s.r.o., je významný hráč v oblasti elektrospotřebičů ve střední Evropě. Mimo jiné je majitelem sítě prodejen Euronics, Datart a řady e-shopů. V roce 2017 jsme pro něj vyvinuli a implementovali systém řízení operací skladu. Ve skladu se na 30.000 metrech čtverečních nachází 36.500 aktivních skladových položek, přičemž denně vyexpeduje průměrně 10.000 položek. Ve špičce, například v období před Vánoci, denně dokonce kolem 16.000. 


„Uvedení nového skladu do provozu byl pro nás v roce 2017 jeden z hlavních rozvojových cílů. Byli jsme si přitom dobře vědomi, že start nového logistického centra je událost, která může ohrozit hlavní business naší společnosti, narušit důvěru zákazníků, a to na dlouhou dobu. Věděli jsme, že je to velké riziko. Nicméně díky znalostem a přístupu konzultantů společnosti MIBCON a jejich systému mib:WMS se podařilo nastartovat logistické centrum do plného provozu v rekordně krátké době.“

Libor Křížka, ředitel logistiky, HP TRONIC

„Spuštění nového skladu bylo pro nás kritickým a velmi náročným projektem. Díky MIBCONu se podařilo nastartovat do největší sezóny. Zároveň nás překvapilo nás, že už po dvou měsících provozu byla potřeba podpory provozu minimální a vše jsme zvládali sami.“

Jakub Verbovský, projektový manažer, HP TRONIC


Společnost HP TRONIC je jednou z nejvýznamnějších retailových společností v oblasti elektrospotřebičů ve střední Evropě. Na trhu působí více než dvě desetiletí. Koneční zákazníci ji znají především díky síti prodejen Euronics, e-shopům kasa.cz, hej.sk či Proton, i díky portfoliu značek Hyundai, JVC, GoGen, ETA. V roce 2017 ohlásil HP TRONIC akvizici společnosti Datart, což přineslo další výrazné posílení pozice na trhu. A také nové požadavky na logistiku.

Rychlá doba vyžaduje rychlé sklady

Dosavadní logistické centrum v Týništi nad Orlicí, postavené na modulu WM systému SAP, přestávalo stačit. Optimalizované „ruční“ procesy nestíhaly expedovat zboží dostatečně rychle. Chyběli zaměstnanci, sklad vykazoval nízkou efektivitu.

Vedení HP TRONICu se proto rozhodlo vybudovat nové logistické centrum v Jirnech, na východním okraji Prahy, které bude využívat nejmodernější technologie a řízení dostupné v současnosti. 

Proč právě MIBCON

Pro MIBCON se společnost HP TRONIC rozhodla na základě dlouhodobých zkušeností i referencí. Volba padla konkrétně na logistické řešení mib:WMS, které je již dlouho ověřenou nadstavbou nad standardními moduly SAP. Toto řešení bylo spojeno s technologií plně automatizovaného skladu společnosti KNAPP AG (www.knapp.com).

Spojení technologie a informačního systému to bylo v ČR dosud jedinečné. V rámci projektového managementu tak byla již na začátku zřejmá rizika projektu – unikátnost, krátká doba implementace a zajištění lidských zdrojů na straně HP TRONICu i MIBCONu.

Definované cíle projektu

  • Uvedení nového logistického centra do provozu v druhé polovině roku 2017
  • Návrh a realizace spojení systémů KNAPP a mib:WMS
  • Návrh a realizace interface mezi mib:WMS a dalšími systémy zákazníka (odbytový systém VOIS)
  • Podpora procesů B2B a B2C
  • Zvýšení denní kapacity skladu oproti současnému skladu v Týništi nad Orlicí
  • Významná úspora pracovníků na skladě
  • Možnost dalšího rozvoje – zejména pro zvýšení denní kapacity skladu
  • Tvorba reportingu nad skladovými operacemi (manažerský reporting, optimalizace procesů, odměňování zaměstnanců)
  • Zvládnout realizaci a zejména přechod do produktivního provozu ve velmi krátké době

Řešení a implementace

listopad 2016  - duben 2017 

  • analyzujeme požadavky zákazníka a skladových technologií KNAPP

duben 2017 – léto 2017

  • náš tým konzultantů společně se zákazníkem vytváří návrh řešení
  • dle potřeb zákazníka nastavujeme komponenty systému mib:WMS a vytváříme nové
  • vznikají originální řešení pro naskladnění v systému mib:WMS a online přenosu do systému KNAPP
  • vytváříme řešení pro řízení pohybu skladových jednotek po automatizovaných drahách, pro podporu procesů balíkování B2B a B2C, pro podporu expedice za použití nových technologií („Pick to belt“) a procesy s nestandardním zbožím
  • současně vznikají algoritmy pro optimalizaci objemu práce na skladě a přiřazování práce jednotlivým zaměstnancům

 léto 2017

  • provádíme první testy

říjen 2017 – prosinec 2017

  • systém je připraven, začíná dvoustupňový přechod do produktivního provozu
  • v první fázi startuje oblast příjmu na sklad, o 14 dní později expedice
  • intenzivní podpora a přechod do rutinního provozu trvá cca 14 dnů, přičemž předvánoční sezóna je v plném proudu, což znamená výrazně navýšený objem expedovaného zboží

 1. prosince 2017

  • projekt předán do správy zákazníka

Image title

Přínosy

  • Sklad byl během 6 týdnů po startu schopen pokrýt potřeby předvánočních prodejů.
  • Operativa je schopna absorbovat i další významný objem (zásobování celé sítě Datart) beze změn procesů.
  • Nárůst efektivity skladových procesů - sklad obsluhuje významně menší počet zaměstnanců..
  • Flexibilita systému mib:WMS a odborné znalosti implementačního týmu otevírají možnosti dalšího rozvoje logistického centra, které jsou předpokladem i pro další rozvoj celé společnosti HP TRONIC.

Image title