For English version click here.pdf
Společnost Bernhardt Fashion CZ, s.r.o., se věnuje špičkovému zakázkovému šití na míru (Made-to-Measure, MTM) pro náročné klienty ve 40 zemích na 5 kontinentech s přibližně 800 Point-of-Sales. Každý produkt je originál. Výběr látky, měření zákazníka, barevné či střihové varianty, to vše umožňuje pro každého klienta vytvořit osobitý design.
Z technického hlediska jsou prostřednictvím unikátního MTM systému (objednávkový IS) data k zakázce z různých zemí posílána do ERP systému, následně je oděv zadán do výroby. Výroba probíhá přímo v České republice. Denně Bernhardt Fashion vytvoří v průměru 300 produktů/kusů s časem dodávky 3-4 týdny nebo i kratším (služba „express“ garantuje dodávku do 1 týdne a „superexpress“ do 2 dní). Výroba obleků pro dámy a pány s využitím unikátního MTM tak vyžaduje adekvátní podporu informačního ekosystému.
A právě tento ekosystém se společnost Bernhardt Fashion rozhodla zmodernizovat. Konkrétně provést globální reengineering všech obchodních procesů na úplně nových technologiích založených na SAP produktech, zabezpečit tak požadavky zákazníků/Point-of-Sales a zjednodušit procesy i strukturu firemních informačních systémů.
Cíle projektu
Cílem sponzorů a manažerů Bernhardt Fashion byl kompletně nový globální multi-jazyčný IT ekosystém dostupný 24 hodin denně, který umožní:
- Zadání zakázek na webu s maximální podporou Point-of-Sales
- Zpracování zakázek pro výrobu
- Podporu efektivního řízení průběhu výroby, nákupu, logistiky a účetnictví v reálném čase
Společnost se rozhodla pro implementaci systémů SAP S/4HANA Enterprise Management a SAP Commerce ve spolupráci se skupinou MIBCON.
Identifikátory úspěchu
Sponzoři a manažeři BFCZ iniciovali realizaci projektu, podporovali a motivovali členy realizačního týmu a zaměstnanců v době realizace projektu.
Jako klíčové indikátory úspěchu byly definovány:
- Know-how (PPn - historický zákaznický vývoj v ABAP pro unikátní procesy) bude přesunut do nového systému
- Všechny back-office procesy budou funkční, moderní a budou splňovat česká legislativní specifika
- B2B portál s moderním UX, výkonný pro partnery/Point-of-Sales a on-line integrovaný do centrálního ERP řešení (vzájemná a oboustranná komunikace)¨
Etapy projektu, jejich průběh a načasování
Projekt byl rozdělený ve fázi Business Blueprint na 2 etapy, v návaznosti na to byly etapy řízené odděleně:
- etapa - Finance, logistika a výroba (SAP S/4HANA 1709) – aktuálně v produktivním provozu
- etapa - Predejní a objednávkový portál (SAP Hybris Commerce) – realizace probíhá
Implementace projektu SAP S/4HANA trvala od ledna 2018 do Go-Live 7. 1. 2019.
Jedním z hlavních kroků bylo nahrazení dvou ERP systémů (IFS systém AMF Reece a SAP ERP 4.6 Bernhardt Fashion) novým a jediným IS SAP S/4HANA 1709 se zachováním unikátního vývoje společnosti.
Landscape Bernhardt Fashion na začátku projektu (01/2018) a dnes (2019) názorně zobrazený na obrázcích níže.
Před:
Po:
MIBCON děkuje za profesionální a příjemnou spolupráci
Bernhardt Fashion disponuje vlastním zkušeným týmem konzultantů a programátorů, kteří se podíleli významnou měrou na realizaci projektu. Společnost má „rodinnou“ atmosféru a všichni zúčastnění vnímali projekt jako klíčový pro další fungování a rozvoj společnosti. Proto věnovali velké úsilí plnění úkolů, spolupráci s týmem MIBCON a dosahování částečných milníků. Spolupráci na projektu považovali za otázku firemní prestiže.
Projekt byl spolufinancovaný z fondů EU. Během každé fáze projektu bylo nezbytné připravovat reporting a výstupy kvůli dokládání čerpání fondů. V rámci realizace byla použita metodologie ASAP, a když si to projekt v některých úkolech a fázích žádal, uplatnili jsme i agilní řízení.
Přínosy “nového“ systému SAP S/4HANA
- Migrace PPn funkčnosti – již zrealizovaná a pracuje v novém řešení se systémovými úpravami pro systém SAP S/4HANA.
- Rychlejší a plynulejší expedice zboží – redukce administrativy a dokumentace pro export zboží - 50% úspora pracovních sil. Celý proces expedice byl v novém systému optimalizovaný a urychlený, což přineslo úspory na přepravných nákladech 20 - 40 % v závislosti od případu.
- Zjednodušení a zrychlení fakturace – fakturace obchodním partnerům probíhá pouze elektronicky a přímo ze SAP S/4HANA (předtím byly faktury vystavené přes dodatečný mezinárodní subjekt).
- Správa pohledávek – možnost blokování dodávek, dokud nebudou uhrazeny nezaplacené faktury, zároveň zákazníci dostanou automaticky oznámení o otevřených pohledávkách.
- Zboží přicházející na sklad – v dřívějším IS bylo třeba převzít každou položku zboží jednotlivě. Nyní systém převezme celý set na jeden klik. Zkrácení času prevzetí zboží na sklad téměř o 70 %.
- Rychlejší rozhodovací proces, analýza údajů v reálném čase – možnost okamžitého hlášení výsledků a finančních výkazů (předtým to mohlo trvat i několik dní).
Další přínosy Berhardt Fashion očekává po ukončení 2. etapy projektu, a to v prodejním, objednávkovém procesu a zákaznickém servisu.
Máte zájem o další informace? Kontaktujte našeho ředitele obchodu: jan.filip@mibcon.cz