SAP S/4HANA by Bernhardt Fashion

Projekt SAP S/4HANA ve stylu Made-to-Measure.

For English version click here.pdf


Image titleSpolečnost Bernhardt Fashion CZ, s.r.o., se věnuje špičkovému zakázkovému šití na míru (Made-to-Measure, MTM) pro náročné klienty ve 40 zemích na 5 kontinentech s přibližně 800 Point-of-Sales. Každý produkt je originál. Výběr látky, měření zákazníka, barevné či střihové varianty, to vše umožňuje pro každého klienta vytvořit osobitý design.

Z technického hlediska jsou prostřednictvím unikátního MTM systému (objednávkový IS) data k zakázce z různých zemí posílána do ERP systému, následně je oděv zadán do výroby. Výroba probíhá přímo v České republice. Denně Bernhardt Fashion vytvoří v průměru 300 produktů/kusů s časem dodávky 3-4 týdny nebo i kratším (služba „express“ garantuje dodávku do 1 týdne a „superexpress“ do 2 dní). Výroba obleků pro dámy a pány s využitím unikátního MTM tak vyžaduje adekvátní podporu informačního ekosystému.

A právě tento ekosystém se společnost Bernhardt Fashion rozhodla zmodernizovat. Konkrétně provést globální reengineering všech obchodních procesů na úplně nových technologiích založených na SAP produktech, zabezpečit tak požadavky zákazníků/Point-of-Sales a zjednodušit procesy i strukturu firemních informačních systémů. 



Cíle projektu


Cílem sponzorů a manažerů Bernhardt Fashion byl kompletně nový globální multi-jazyčný IT ekosystém dostupný 24 hodin denně, který umožní:

  • Zadání zakázek na webu s maximální podporou Point-of-Sales
  • Zpracování zakázek pro výrobu
  • Podporu efektivního řízení průběhu výroby, nákupu, logistiky a účetnictví v reálném čase

Společnost se rozhodla pro implementaci systémů SAP S/4HANA Enterprise Management a SAP Commerce ve spolupráci se skupinou MIBCON.



Identifikátory úspěchu


Sponzoři a manažeři BFCZ iniciovali realizaci projektu, podporovali a motivovali členy realizačního týmu a zaměstnanců v době realizace projektu.

Jako klíčové indikátory úspěchu byly definovány:

  • Know-how (PPn - historický zákaznický vývoj v ABAP pro unikátní procesy) bude přesunut do nového systému
  • Všechny back-office procesy budou funkční, moderní a budou splňovat česká legislativní specifika
  • B2B portál s moderním UX, výkonný pro partnery/Point-of-Sales a on-line integrovaný do centrálního ERP řešení (vzájemná a oboustranná komunikace)¨

 


Etapy projektu, jejich průběh a načasování


Projekt byl rozdělený ve fázi Business Blueprint na 2 etapy, v návaznosti na to byly etapy řízené odděleně:

  • etapa - Finance, logistika a výroba (SAP S/4HANA 1709) – aktuálně v produktivním provozu
  • etapa - Predejní a objednávkový portál (SAP Hybris Commerce) – realizace probíhá

Implementace projektu SAP S/4HANA trvala od ledna 2018 do Go-Live 7. 1. 2019.

Jedním z hlavních kroků bylo nahrazení dvou ERP systémů (IFS systém AMF Reece a SAP ERP 4.6 Bernhardt Fashion) novým a jediným IS SAP S/4HANA 1709 se zachováním unikátního vývoje společnosti.



Landscape Bernhardt Fashion na začátku projektu (01/2018) a dnes (2019) názorně zobrazený na obrázcích níže.

Před:

Image title


Po:

Image title


MIBCON děkuje za profesionální a příjemnou spolupráci


Image title

Bernhardt Fashion disponuje vlastním zkušeným týmem konzultantů a programátorů, kteří se podíleli významnou měrou na realizaci projektu. Společnost má „rodinnou“ atmosféru a všichni zúčastnění vnímali projekt jako klíčový pro další fungování a rozvoj společnosti. Proto věnovali velké úsilí plnění úkolů, spolupráci s týmem MIBCON a dosahování částečných milníků. Spolupráci na projektu považovali za otázku firemní prestiže.

Projekt byl spolufinancovaný z fondů EU. Během každé fáze projektu bylo nezbytné připravovat reporting a výstupy kvůli dokládání čerpání fondů. V rámci realizace byla použita metodologie ASAP, a když si to projekt v některých úkolech a fázích žádal, uplatnili jsme i agilní řízení.



Přínosy “nového“ systému SAP S/4HANA


  • Migrace PPn funkčnosti –  již zrealizovaná a pracuje v novém řešení se systémovými úpravami pro systém SAP S/4HANA.
  • Rychlejší a plynulejší expedice zboží – redukce administrativy a dokumentace pro export zboží - 50% úspora pracovních sil. Celý proces expedice byl v novém systému optimalizovaný a urychlený, což přineslo úspory na přepravných nákladech 20 - 40 % v závislosti od případu.
  • Zjednodušení a zrychlení fakturace – fakturace obchodním partnerům probíhá pouze elektronicky a přímo ze SAP S/4HANA (předtím byly faktury vystavené přes dodatečný mezinárodní subjekt).
  • Správa pohledávek – možnost blokování dodávek, dokud nebudou uhrazeny nezaplacené faktury, zároveň zákazníci dostanou automaticky oznámení o otevřených pohledávkách.
  • Zboží přicházející na sklad – v dřívějším IS bylo třeba převzít každou položku zboží jednotlivě. Nyní systém převezme celý set na jeden klik. Zkrácení času prevzetí zboží na sklad téměř o 70 %.
  • Rychlejší rozhodovací proces, analýza údajů v reálném čase – možnost okamžitého hlášení výsledků a finančních výkazů (předtým to mohlo trvat i několik dní).

Další přínosy Berhardt Fashion očekává po ukončení 2. etapy projektu, a to v prodejním, objednávkovém procesu a zákaznickém servisu.



Máte zájem o další informace? Kontaktujte našeho ředitele obchodu: jan.filip@mibcon.cz