United VARs Annual Meeting Highlights

United VARs Annual Meeting Highlights

Už po páté jsme se zúčastnili setkání partnerů v rámci aliance United VARs.

Tentokrát se odehrávalo v německém St. Leon-Rot, kde sídlí velké vývojové centrum SAPu.

Velice působivé bylo vystoupení Adaire Fox-Martin, která je členkou představenstva SAP SE. Ta přítomným partnerům, kterých je v současné době 50 ve více než 90 zemích světa, vysvětlovala nejen strategii budoucího směřování společnosti, ale také proč SAP minulý rok udělal jednu z největších akvizic od doby nákupu společnosti Concur v roce 2014. Jde o Qualtrics, software, který se zaměřuje na řízení zákaznické zkušenosti, a tedy na průzkumy trhu či zjišťování postojů zákazníků nebo zaměstnanců. Strategickou ambicí SAP je totiž cílit ve všech svých oblastech na zákaznickou zkušenost a stát se v této oblasti lídrem nejpozději do roku 2023.

Způsob získávání nových technologií a aplikací, který vidíme v posledních letech, bude podle mého názoru dále pokračovat.

Prakticky již nikdo nepochybuje, že se ze SAPu stává obrovský cloudový hráč. Během rozhovorů to potvrdili prakticky všichni partneři. V některých státech je nárůst zřetelný a nikdo již neřeší proč, ale jakým způsobem k takto poskytovaným službám přistoupit. Bezesporu se jedná o velkou změnu jak pro konzultanty, správce systémů, tak koncové uživatele.

Vlastním tématem bylo využití AI a ML. Tato oblast se dle mého názoru opět hledá, zejména v nástrojích pro RPA (Robotic process automation) a procesů v rámci výrobních firem a tématu Industry 4.0. Skvělé je, že tato témata jsou také součástí naší vize a v rámci interních projektů na nich už teď usilovně pracujeme.

Hodně nás potěšil fakt, že z pohledu MIBCONu jsme nikde nezaspali a patříme ke špičkám v našem oboru. Jasně, některé produktové řady si zatím na českém a slovenském trhu místo hledají a některé ho ani nenajdou. Většinou z důvodu ceny. Ale nová řešení jako S/4 HANA, C4C (Hybris e-commerce, marketing), SCP nebo SAC jsou již etablována a my víme, co si můžeme dovolit nabídnout.

A nakonec – ze setkání si opět odnášíme, že být součástí United VARs skutečně dává smysl nejen díky kooperaci s kolegy po celém světě, ale třeba právě i díky možnosti sdílet globální zákaznické zkušenosti.